woensdag 24 september 2008

VISSEN - Ruisvoorn dobbers II

Uiteindelijk vorig weekend twee dobbers uitgeprobeerd. Het water was ontzettend helder en toen ik rond 4 uur begon te vissen was er geen leven in de sloot te bekennen. Na de barbeque heb ik het toch nog even geprobeerd en dat werkte heel wat beter. Er kwam zelfs een kanjer van een karper langs om de stukken broodkorst op te eten! Minimaal 80 cm en die hapte dus ook in mijn foreldobber/broodkorst onderwater combo. Helaas was de hengel (en vooral de lijn, een oude 16/00) waarmee ik aan het vissen was niet sterk genoeg dus na een tiental meters begaf de lijn het. Tuig weg en dus ook de nieuwe dobber...
Snel de snoekdrijver opgetuigd en toen begon de pret. Helaas van korte duur omdat het inmiddels bijna donker was geworden. Een gaslampje hielp wel wat maar het was toch niet echt goed te zien wanneer er een aanbeet was.
Wel nog een foto gemaakt van een van de eerste van de paar ruisvoorns die ik ving. De kwaliteit is wat laag omdat ik hem met mijn telefoon heb gemaakt met de flitser aan. De steigerplanken zijn ongeveer 12 cm breed, dus de voorn is ca. 15 cm. Geen kanjer, maar in ieder geval blijkt de besproken methode goed te werken. Overigens heb ik hem (of haar) gevangen aan een half-drijvende korst aan een nummer 2 Mustad Limerick, die door het lood onderwater werd gehouden. De snoekdrijver zie je bij een serieuze aanbeet gaan waterskieën.
Klein maar fijn aan de broodkorst. Licht groen/goud van kleur.

Geen opmerkingen: